Φυσική στη Γ΄τάξη, με το Mahara!

logoast2020newΛίγο πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων ολοκληρώθηκε η 1η δραστηριότητα στο μάθημα της Φυσικής. Χρησιμοποιήθηκε το ψηφιακό περιβάλλον Mahara, όπως αυτό έχει διαμορφωθεί για τις ανάγκες του ATS2020 και στο οποίο στηρίζεται το Ελληνικό δίκτυο σχολείων που συμμετέχουν στο έργο.

1%ce%b7-%ce%b4%cf%81%ce%b1%cf%83%cf%84-%cf%86%cf%85%cf%83%ce%b9%ce%ba%ce%b7%cf%83-2

Η πρώτη δραστηριότητα Φυσικής ATS2020, στο Εργαστήριο Πληροφορικής του 5ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας.

H δραστηριότητα που σχεδιάστηκε από τον κ. Ν. Κοκκινάκη, Φυσικό και Διευθυντή του Σχολείου, βασίστηκε στις εξής διαδικτυακές εφαρμογές: i) Προσομοίωση Phet, ii) Google Docs, iii) Google Sheets και iv) Google Forms. Είχε διάρκεια δύο διδακτικών ωρών. Οι μαθητές του πειραματικού τμήματος δημιούργησαν τη Σελίδα τους για την πρώτη δραστηριότητα στη Φυσική και την παρέδωσαν ηλεκτρονικά προς το τέλος των Χριστουγεννιάτικων διακοπών. Έχουν ξεκινήσει πλέον να διαμορφώνουν το προσωπικό τους ηλεκτρονικό χαρτοφυλάκιο (e-portfolio), το οποίο θα αναπτύσσεται καθώς θα εξελίσσονται οι δραστηριότητες του πειραματικού τμήματος.

Georg Simon Ohm (Erlangen 1789-1854 Munich, Bavaria)

Georg Simon Ohm (Erlangen 1789-1854 Munich, Bavaria)

Ο Νόμος του Ωμ (Ohm) είναι ένας σημαντικός νόμος των απλών ηλεκτρικών κυκλωμάτων που συνδέει μεταξύ τους τα φυσικά μεγέθη, Διαφορά δυναμικού (V), Ένταση ηλεκτρικού ρεύματος (I) και ηλεκτρική Αντίσταση (R).

Στο μάθημα για το Νόμο του Ohm, οι μαθητές του πειραματικού τμήματος αφού εντάχθηκαν στην ομάδα Φυσικής, διερεύνησαν τη Σχέση που συνδέει τα παραπάνω φυσικά μεγέθη, V, I και R, με τη βοήθεια της Σελίδας δραστηριοτήτων «Απλό κύκλωμα – Νόμος Ohm» και του αντίστοιχου Φύλλου Εργασίας. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποίησαν την εφαρμογή Phet, Ohm’s Law, στον διαδικτυακό ιστοχώρο του Πανεπιστημίου Colorado.

phet-logo-tmΗ συγκεκριμένη δραστηριότητα ήταν αυξημένης πολυπλοκότητας, που εκτός των προσδοκώμενων αποτελεσμάτων για την ανάπτυξη στρατηγικών λύσεων μέσω του πειραματισμού με διαδραστικές προσομοιώσεις στο μάθημα της Φυσικής, στόχευε και στην περαιτέρω εξοικείωση των μαθητών με τις βασικές λειτουργίες των Ημερολογίων, της Καταχώρησης Μάθησης και της δημιουργίας Σελίδας στο προσωπικό τους Ηλεκτρονικό Χαρτοφυλάκιο, στο Mahara.

Τα αποτελέσματα είναι πολύ ενθαρρυντικά και οι περισσότεροι μαθητές έχουν ήδη κατανοήσει τη μεθοδολογία των διδακτικών παρεμβάσεων με το συγκεκριμένο λογισμικό, που τους δίνει πολλαπλές δυνατότητες ανάπτυξης των κομβικών τους ικανοτήτων.

Επιμέλεια: Συντακτική ομάδα Ε.π.

Advertisements
Categories: 5ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας, ATS2020, Τα εν οίκω εν δήμω | Ετικέτες: ,,,,,,,,,,,, | Σχολιάστε

Πλοήγηση άρθρων

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Blog στο WordPress.com.

Αρέσει σε %d bloggers: